Економіка, транспорт і зв'язок
Економіка Кіпру за останні роки показала стрімке зростання, незважаючи на фінансову кризу у Єврозоні в 2012 році. У липні 2012 року уряд Кіпру зробив заяву стосовно надання необхідної зовнішньої фінансової допомоги у розмірі €1.8 млрд для підтримки Національного Банку Кіпру. Фінансова криза у Греції, яка вплинула і на кіпрську економіку, спровокувала зростання суми до позначки у €5.8 млрд.
Відповідно до розрахунків МВФ, показник ВВП Кіпру є середньостатистичним для європейських країн. Кіпр отримав статус офшорної зони завдяки розвинутій інфраструктурі. Туризм, банківський сектор та міжнародні морські перевезення є найбільш розвинутими секторами кіпрської економіки. Основні напрямки економічної політики Кіпру співвідносяться з вимогами Європейського Союзу. Уряд Кіпру прийняв євро в якості національної валюти 1 січня 2008 року.
За останні роки у шельфовій зоні острова (175 км на південь від Лімасола) були розвідані потужні поклади природного газу. Уряд Кіпру провів демаркацію морських кордонів з Єгиптом у 2003 р., з Ліваном – у 2007 р., з Ізраїлем – у 2010 р. Туреччина, яка не визнає офіційних кордонів Кіпру з сусідніми державами, погрожує мобілізацією військово-морських сил у випадку проведення будь-яких робіт з видобутку природного газу. 19 вересня 2011 року ці роботи було розпочато без жодних інцидентів з боку Туреччини за підтримки США, ЄС та ООН.
За останні роки туристичний сектор та ринок нерухомості досягли піку свого розвитку. Досить важливу роль зіграло і залучення іноземних інвестицій до розбудови економіки острова.
Валюта: 1 кіпрський фунт (Сypriot pound) = 100 центів і 1 турецька ліра (TL) = 100 курусів (kurus); євро.
Зв'язок
Державна телекомпанія Cyta є монополістом у сфері надання телекомунікаційних та інтернет-послуг на Кіпрі. Однак, активізація приватизаційних прцесів у кіпрській економіці призвела до появи кількох приватних телекомпаній - МTN, Cablenet, OTEnet Telecom, Omega Telecom і PrimeTel. У турецькій частині острова телекомунікаційні та інтернет-послугт надають три компанії: Turkcell, Vodafone і Turk Telekom.
Транспорт
Доступними видами транспорту на острові є морський, авто- і авіатранспорт. Available modes of transport are by road, sea, and air. Кіпр є однією із чотирьох країн-членів Євросоюзу, де діє лівосторонній рух – результат Британської колонізації острова. На острові є кілька сучасних автомагістралей:
- A1 Нікосія – Лімасоол
- A2 перетинає A3 в напрямку до Ларнаки
- A3 Ларнака – Агія Напа
- A5 перетинає A3 в напрямку до Ларнаки
- A6 Пафос – Лімасол
- A9 Нікосія – Астромерітіс
За кількістю зареєстрованого автотранспорту на душу населення Кіпр посідає 5-е місце у світі (344 000 автомобілів знаходяться у приватній власності із загальної кількості автотранспорту Республіки Кіпр – 517 000). У 2006 р. уряд країни розпочав реалізацію плану щодо покращення та розбудови системи автобусних перевезень та реструктуризації системи громадського транспорту на території Республіки за фінансової підтримки ЄБРР. У 2010 р. цей план вдалося реалізувати – оновлена мережа автобусних маршрутів запрацювала на повну потужність.
На острові є кілька вертолітних майданчиків і два міжнародних аеропорти у Ларнаці та Пафосі. На території Турецького Кіпру діє один міжнародний аеропорт – Еркан, який обслуговує авіаперельоти виключно до Туреччини (порти ТРПК також здійснюють вантажні та пасажирські перевезення лише в цьому напрямі). Міжнародний аеропорт у Нікосії не функціонує з 1974 р.
Головними портами Грецького Кіпру є Лімасол і Ларнака, які здійснюють вантажні та пасажирські перевезення.